De fleste virksomheter ønsker å selge mer, eller få kundene til å kjøpe mer. Jeg ser i hovedsak tre måter å øke salget på:
Verre er det egentlig ikke. Moderne markedsføring gir tilbyr et stort utvalg av tenikker og verktøy, som understøtter disse målene. Og ikke minst, hvordan du kan måle effekter av ulike tiltak, satt i system. Utfordringen er å vite hvilket verktøy man skal bruke for å oppnå hva, og ikke miste målet av synet underveis.
Det høres enkelt ut. Du skal tiltrekke, engasjere, pleie og konvertere. Men, hvordan får du potensielle kunder til å komme til deg? Har du innsikten som trengs?
5 punkter for å generere leads (btb):
At det er billigere å selge til eksistrende kunder enn å finne nye, er godt kjent. Men, hvordan få det til?
Hvordan ser dine beste kunder ut? Innsikt er stikkordet. Informasjonen har du antagelig tilgang til, du kan jo spørre kundene. I tillegg har du kjøpshistorikken.
Gode selgere har holdt på med dette i tusen år allerede, det er ikke der problemet ligger. Utfordringen er å å bygge kunnskapen inn i systemer som gjør det mer effektivt å håndtere et stort antall kunder. Mersalg er greit å måle, dersom du linker resultatene til aktivitetene du gjør.
LOJALE KUNDER
Det å få lojale kunder, som kjøper igjen og igjen, og i tillegg anbefaler deg til andre er gull verdt. Men, hvordan få det til?
4 elementer som påvirker hvor tilfreds kunden blir med deg
Jeg har laget enkle og svært komplekse kundelojalitetsprogrammer. Begge to fungerer veldig godt når man gjør det rett, vi har fått mer tilfredse kunder, som kjøper mer.
Positiv vareprat har vært viktig lenge, men nå er det kanskje enda viktigere enn noensinne, i og med at kundene sitter på sine egne store sosiale nettverk, og deler for alt det er verdt. Å tilrettelege for positive "testimonials" er god forretning. I motsatt fall, en negativ kundeopplevelse, blir spredd fortere enn noen gang, og kan være dyrt å rette opp i.
Forslag til mål:
Tiurfaret 43, 1388 Borgen
olathjomoe@gmail.com
Tel: (+47) 95 96 04 93
OM OLA
Ola Thjømøe er en erfaren markedsfører, med gode resultater fra å lede team til suksess, både innen salg og markedsføring. Jeg er både en analytisk og kreativ, med beina godt plantet i den digitale hverdagen. Jeg er god til å få forretningsprosesser og teknologi til å spille sammen, og på å kombinere tradisjonell - og digtial markedsføring, i jakten på å øke salget.
Copyright @ All Rights Reserved