Sosiale medier

SOSIALE MEDIER

 

Skal virksomheten være på Facebook? På LinkedIn? Hva med Twitter eller Instagram? Hva skal vi presentere der? Hvordan skal vi måle suksess? Det er mange som har bra peiling på sosiale medier, kanskje særlig unge. Samtidig har du sannsynligvis mer kompetanse innen ditt fagfelt og vet hvorfor kundene dine velger deg. Utfordringen blir dermed å se hvor det er overlap, og hvor bruk av sosiale medier, bidrar til at du når forretningsmålene dine.

 

Jeg har brukt 5 punkter som bør være med i en enkel strategi:

  1. Mål - Hva ønsker du å oppnå ved å ta i bruk sosiale medier? Mer salg? Flere leads? Vareprat? Oppmerksomhet? Ønsker du å posisjonere deg som en autoritet i din bransje? Definer konkret hva ditt mål er. Kan du tallfeste det er det enda bedre
  2. Misjon - Hva er din «misjon» eller hensikt i sosiale medier? En bedrift ordla det slik: Misjonen blir filosofien du navigerer med i det sosiale medielandskapet. Er misjonen din interessant for målgruppen? Er det match mellom misjonen og kanalen?
  3. Måling - Hvordan kan du vite at det du gjør har en effekt? Det finnes en rekke måleparametre alt etter hva målet ditt er. Hva er ditt mål?
  4. Ansvar - Hvem skal ha ansvaret for dette i bedriften? Sosiale medier omfatter kundeservice, markedsføring og salg. Hvem skal ha mulighet til å publisere hva? Sørg for å svare ordentlig, særlig de kundene som er misfornøyd med ett eller annet.
  5. Hva er fordelene for kundene med at du er i sosiale medier? - Er ditt innhold relevant og verdifullt for dem?Gir det verdi?

 

Mål:

  1. Konkretiser dine mål for sosiale medier, og mål. Det høres enkelt ut.
  2. Mål konvertering og hvordan det påvirker salget.

KONTAKTINFORMASJON

 

Tiurfaret 43, 1388 Borgen

 

olathjomoe@gmail.com

 

Tel: (+47) 95 96 04 93

OM OLA

 

Ola Thjømøe er en erfaren markedsfører, med gode resultater fra å lede team til suksess, både innen salg og markedsføring. Jeg er både en analytisk og kreativ, med beina godt plantet i den digitale hverdagen. Jeg er god til å få forretningsprosesser og teknologi til å spille sammen, og på å kombinere tradisjonell - og digtial markedsføring, i jakten på å øke salget.

Copyright @ All Rights Reserved