Marketing tools

MARKETING TOOLS

 

Bruken av verktøy er avgjørende for å omvandle strategi til handling man kan tjene penger på. Det hjelper fint lite å tegne en prosess på tavla, hvis du ikke greier å få systemstøtte. Men i en jungel av leverandører, hvem kan hjelpe meg med å finne de systemene som fungerer, ikke minst til å få målt resultater av de aktivitene jeg gjør?

 

Jeg synes det er et paradoks, at jeg blant leverandører som leverer kundeorienterte systemer, synes det er vanskelig å finne èn leverandør som leverer de verktøy som jeg som markedsfører trenger. Jeg har hatt en leverandør av e-post utsendelser, en leverandør av CRM system, en annen leverandør av publikasjonsløsning for web, og en for nyhetsportalen på den samme weben. Mye av jobben min, blir derfor å finne de leverandørene som leverer støtte for hva vi prøver å få til, og få dem til å snakke sammen.

 

Desto tydeligere du definerer hva jeg vil at de skal hjelpe med, desto bedre blir løsningene. Jeg har brukt mye tid på mål og prosess, gjennom å definere en klokkeklar marketing funnel, som har en tydelige delmål og helt klar målbar output, nemlig Sales Ready Lead (SKL). Det var denne vi ville ha systemstøtte på. Vi har byttet ut systemer som ikke snakker sammen, med systemer som gjør det.

 

Noen av verktøyene jeg har fått til å spille godt sammen, er MS Dynamics CRM, SuperOffice, eMarketeer, Hubspot, Click Dimensions, MyNewsdesk, Google Analytics 360, Adwords og DoubleClick. I tillegg har jeg erfaring med andre verktøy Episerver, Apsis, Adobe, m.m Og Wordpress, som jeg har laget denne siden i.

 

Mål:

  1. Finne verktøy som effektivt støtter oppunder hvordan vi ønsker å jobbe med å tiltrekke flere kunder, selge mer til eksisterende kunder, og sørge for at kunder blir lojale.
  2. Sett opp klare prosjektmål med din leverandør, gjerne målt i hvordan dette skal påvirke dine mål (leads, salg e.l)
  3. Sett opp ROI for de verktøyene du anskaffer.

KONTAKTINFORMASJON

 

Tiurfaret 43, 1388 Borgen

 

olathjomoe@gmail.com

 

Tel: (+47) 95 96 04 93

OM OLA

 

Ola Thjømøe er en erfaren markedsfører, med gode resultater fra å lede team til suksess, både innen salg og markedsføring. Jeg er både en analytisk og kreativ, med beina godt plantet i den digitale hverdagen. Jeg er god til å få forretningsprosesser og teknologi til å spille sammen, og på å kombinere tradisjonell - og digtial markedsføring, i jakten på å øke salget.

Copyright @ All Rights Reserved