Hva trenger du egentlig vite noe om, for å ta gode beslutninger? Har du masse data, men mangler likevel informasjon?
Det å treffe godt med tiltakene innen markedsføring, krever ganske omfattende innsikt. Det hjelper å vite litt om hva man bør se etter. Markedsanalyse handler delvis om å skaffe informasjon om markedet for deretter beslutte hva som er en realistisk målsetting for salg av produkter/tjenester. Informasjon og data om markedet kan være alt fra hvem konkurrentene er, fordeling av markedsandeler, hvem er kunden, kundenes behov, gjerne oppsummert i en SWOT.
Men, i tillegg handler det om å skaffe dypere innsikt i kjøpsatferd og kundens problem, det er jo det man skal tilby en løsning på. Innsikt i kundens problemer er en forutsetning for blant annet å kunne drive Inbound Marketing, eller tilby rett innhold. Det å få tilgang til denne type informasjon, er nok lettere nå enn før. Du kan sette cookies på hjemmesiden din, du kan kjøre fortløpende spørringer på web, og man har mye transaksjonsdata i systemene sine. Men, noen må sammenstille det, og presentere det på en måte som gjør at det kan styres etter. Og vilje, til å styre etter den.
Aktuelle analyser:
Tiurfaret 43, 1388 Borgen
olathjomoe@gmail.com
Tel: (+47) 95 96 04 93
OM OLA
Ola Thjømøe er en erfaren markedsfører, med gode resultater fra å lede team til suksess, både innen salg og markedsføring. Jeg er både en analytisk og kreativ, med beina godt plantet i den digitale hverdagen. Jeg er god til å få forretningsprosesser og teknologi til å spille sammen, og på å kombinere tradisjonell - og digtial markedsføring, i jakten på å øke salget.
Copyright @ All Rights Reserved