Innsikt

SKAFF INNSIKT

 

Hva trenger du egentlig vite noe om, for å ta gode beslutninger? Har du masse data, men mangler likevel informasjon?

 

Det å treffe godt med tiltakene innen markedsføring, krever ganske omfattende innsikt. Det hjelper å vite litt om hva man bør se etter. Markedsanalyse handler delvis om å skaffe informasjon om markedet for deretter beslutte hva som er en realistisk målsetting for salg av produkter/tjenester. Informasjon og data om markedet kan være alt fra hvem konkurrentene er, fordeling av markedsandeler, hvem er kunden, kundenes behov, gjerne oppsummert i en SWOT.

 

Men, i tillegg handler det om å skaffe dypere innsikt i kjøpsatferd og kundens problem, det er jo det man skal tilby en løsning på. Innsikt i kundens problemer er en forutsetning for blant annet å kunne drive Inbound Marketing, eller tilby rett innhold. Det å få tilgang til denne type informasjon, er nok lettere nå enn før. Du kan sette cookies på hjemmesiden din, du kan kjøre fortløpende spørringer på web, og man har mye transaksjonsdata i systemene sine. Men, noen må sammenstille det, og presentere det på en måte som gjør at det kan styres etter. Og vilje, til å styre etter den.

 

Aktuelle analyser:

  • Macroanalyser - totalmarkedet og påvirkere
  • Konkurrentanalyser
  • Prognoser
  • Grovsegmentering av virksomheter i henhold til dine kriterier (produkt fit, kjøpsproesess, demografi, vekst, bransje, størrelse, e. lign).
  • Tvillinganalyser - av dine beste kunder.
  • Optimalisering av innhold, SEO, etc - basert å konvereringprosessen (CTA)
  • ROI på aktiviteter og initiativ
  • Forholdstall i marketing funnel, hvor fort et lead flytter seg.
  • Kundetilfredshetsmålinger
  • Økonomiske analyser, lønnsomhetsvurderinger, kunderegnskap

 

KONTAKTINFORMASJON

 

Tiurfaret 43, 1388 Borgen

 

olathjomoe@gmail.com

 

Tel: (+47) 95 96 04 93

OM OLA

 

Ola Thjømøe er en erfaren markedsfører, med gode resultater fra å lede team til suksess, både innen salg og markedsføring. Jeg er både en analytisk og kreativ, med beina godt plantet i den digitale hverdagen. Jeg er god til å få forretningsprosesser og teknologi til å spille sammen, og på å kombinere tradisjonell - og digtial markedsføring, i jakten på å øke salget.

Copyright @ All Rights Reserved