WEB, SEA & SEO

WEB, SEA og SEO

 

Hvordan setter du opp en bra webside for virksomheten? Hva er viktig å tenke på? Hva ønsker du å få ut av det? Hvordan kan den hjelpe oss med å skape flere leads? Sørge for lojale kunder? Hvilken publikasjonsløsning skal du satse på? Hvordan skape levende innhold over tid? Bør du ha en blogg? Hvem skal blogge? Hvordan komme blant de øverste treffene på google-søk, uten å måtte betale en formue i adwords?

 

4 ting du bør tenke på i forhold til innholdet på en web

  1. Start med å lage gode personas, og gjør det enkelt for dem å gjøre det du vil at de skal gjøre.
  2. Prioriter personas. Hvem er viktigst, hvem er ikke fullt så viktig? Kan du personalisere innhold så løser det litt av dette, men du må uansett vite hvem du skal si hva til, og hvorfor.
  3. Og lag relevant innhold, som har verdi for dem, i den situasjonen de er i. Det kan handle om rapporter, e-bøker, blogg, case-beskrivelser og ikke minst videoer. Du kan bygge tillit til at du besitter fagkunnskap, gjennom å gi bort innhold. Men, få noe igjen for innholdet. Du får ikke fisk av å kaste agn i havet, du må også ha på en krok.
  4. Lag en redaksjon som har ansvaret, og sett av ressurser!

 

SEO er prosessen med å øke synligheten til et nettsted i søkemotorens naturlige (eller ubetalte) søkeresultater. Dette innebærer å skyve nettstedet ditt høyere opp i resultatlisten, og dermed øke antall besøkende det tiltrekker seg, og når det brukes riktig, kan det være en utrolig effektiv teknikk for å øke nettstedets synlighet.

 

SEA på den annen side er en betalt markedsføringsmodell. Selv om det vil gjøre lite for å øke de naturlige plasseringene til nettstedet ditt, er det et effektivt middel til å generere trafikk. En av de mest populære metodene for SEA-markedsføring er pay-per-click (PPC) -annonser, der annonsøren betaler utgiveren hver gang en annonse klikkes på. Disse annonsene kan vises i søkemotorresultater, og i Google, kjennetegnes av deres posisjonering øverst (fremhevet i gul) og høyre side av siden. Det er imidlertid viktig å huske at SEO og SEA ikke er eksklusive fra hverandre - SEO teknikker kan (og bør) brukes i SEA-kampanjer.

 

Mål

  1. Finn først ut hva som er målet med nettstedet ditt. I standard rapportering fra Google Analytics finner du hvordan besøkende bruker nettstedet ditt, hvordan de ankom på nettstedet, og hvordan du kan få dem til å komme tilbake.
  2. Det viktigste er konvertering og hvordan det påvirker salget.

 

 

 

KONTAKTINFORMASJON

 

Tiurfaret 43, 1388 Borgen

 

olathjomoe@gmail.com

 

Tel: (+47) 95 96 04 93

OM OLA

 

Ola Thjømøe er en erfaren markedsfører, med gode resultater fra å lede team til suksess, både innen salg og markedsføring. Jeg er både en analytisk og kreativ, med beina godt plantet i den digitale hverdagen. Jeg er god til å få forretningsprosesser og teknologi til å spille sammen, og på å kombinere tradisjonell - og digtial markedsføring, i jakten på å øke salget.

Copyright @ All Rights Reserved