Marketing Manager, Rajapack AS. Oktober 2017 - nåværende
Markedssjef Norge, med hovedansvar for å rekruttere, utvikle og beholde kunder gjennom digitale og tradisjonelle kanaler. Ansvarlig for selskapets Omnikanal-strategi, herunder søkeordmarkedsføring og optimalisering (SEA og SEO), innholdsmarkedsføring, utvikling av selskapets blog -og innhold, partnerstrategi, relevante databaser og markedsverktøy, GDPR, etc. Ansvarlig for selskapets nettbutikk som står for 60% av omsetningen. Personalansvar og ansvarlig for markedsføringsbudsjettet.
Marketing Director, EcoOnline AS Okt 2007 - Okt 2016
Nordisk Markedsdirektør for EcoOnline gruppen (Norge, Sverige, Finland og Danmark), med ansvar for markedsanalyse, markedsstrategi, digital markedsføring, websider, innholdsmarkedsføring, PR strategi, sosiale medier, markedsverktøy (som Microsoft CRM, Click Dimensions, Episerver, etc). Konstituert Salgsdirektør fra 2008-11. Personalansvarlig for 7 ansatte
Director Internet & Callcenter, Tennant Forsikring (Gjensidige). April 2006 – Okt 2007
Nordisk direktør for direktesalg, contact center, telemarketing og web. Ansvarlig for alt salg, all markedsføring og utvikling av kanaler til markedet, som kundeservice, -telemarketing -og internettsalg. Personalansvar for 20 personer I Stockholm og Oslo.
CRM Manager, Aftenposten Ma 2005 - April 2006
Ansvarlig for CRM avdelingen, med ansvar for markedsstrategi og lojalitetsprogrammer for å hindre kundefrafall. Personalansvarlig for 7 personer.
CRM/Operations & Channel Marketing Programs Manager, Hewlett Packard (HP). Jan 2001 – Mai 2005
- HP (etter fusjon med Compaq): Markedsprogrammer til -og gjennom partnere, PR, events, kommunikasjon og lojalitetsprogrammer, sertifiseringsprogrammer, datavarehus, rapportering, CRM systemer og partnerportal.
- Compaq: CRM Manager før fusjonen, med ansvar for å utvikle kundesenteret (salgsstøtte, partnerstøtte og markedsstøtte), dialogprogrammer, kunde –og partnerportal, og for å implementere CRM verktøyet Siebel i Compaq Norge. Personalansvarlig for 10 personer.
Marketing Analyst, Industrial & Financial Systems (IFS). Mai 1999 - Jan 2001
Key Account Manager innen segmentet Varehandel, med ansvar for å selge IFS sine ERP systemer. Senere ansvarlig for markedsanalyse og segmentering innen segmentet Industri.
Key Account Manager, Santech Micro Group (SMG). Aug 1996 – Mai 1999
Key Account Manager for de største retailkjedene i Norge; Elkjøp, Expert og Telehuset. Personalansvarlig for 8 personer i utesalgsteamet.
Handelshøyskolen BI
2008 – 2009: Master kurs i strategi, organisasjon og ledelse; «Ledelse, makt og mening»
Handelshøyskolen BI
1994 – 1996: Sivilmarkedsfører
Handelshøyskolen BI
1993 – 1994: Høyskolekandidatstudiet
Handelshøyskolen BI
1992 – 1993: Studiekurs i markedsføring
Handelshøyskolen BI
1991-1992: Bedriftsøkonomstudiet
Tiurfaret 43, 1388 Borgen
olathjomoe@gmail.com
Tel: (+47) 95 96 04 93
OM OLA
Ola Thjømøe er en erfaren markedsfører, med gode resultater fra å lede team til suksess, både innen salg og markedsføring. Jeg er både en analytisk og kreativ, med beina godt plantet i den digitale hverdagen. Jeg er god til å få forretningsprosesser og teknologi til å spille sammen, og på å kombinere tradisjonell - og digtial markedsføring, i jakten på å øke salget.
Copyright @ All Rights Reserved