CV

ARBEIDSERFARING

 

Marketing Manager, Rajapack AS. Oktober 2017 - nåværende

Markedssjef Norge, med hovedansvar for å rekruttere, utvikle og beholde kunder gjennom digitale og tradisjonelle kanaler. Ansvarlig for selskapets Omnikanal-strategi, herunder søkeordmarkedsføring og optimalisering (SEA og SEO), innholdsmarkedsføring, utvikling av selskapets blog -og innhold, partnerstrategi, relevante databaser og markedsverktøy, GDPR, etc. Ansvarlig for selskapets nettbutikk som står for 60% av omsetningen. Personalansvar og ansvarlig for markedsføringsbudsjettet.

 

Marketing Director, EcoOnline AS Okt 2007 - Okt 2016

Nordisk Markedsdirektør for EcoOnline gruppen (Norge, Sverige, Finland og Danmark), med ansvar for markedsanalyse, markedsstrategi, digital markedsføring, websider, innholdsmarkedsføring, PR strategi, sosiale medier, markedsverktøy (som Microsoft CRM, Click Dimensions, Episerver, etc). Konstituert Salgsdirektør fra 2008-11. Personalansvarlig for 7 ansatte

 

Director Internet & Callcenter, Tennant Forsikring (Gjensidige). April 2006 – Okt 2007

Nordisk direktør for direktesalg, contact center, telemarketing og web. Ansvarlig for alt salg, all markedsføring og utvikling av kanaler til markedet, som kundeservice, -telemarketing -og internettsalg. Personalansvar for 20 personer I Stockholm og Oslo.

 

CRM Manager, Aftenposten Ma 2005 - April 2006

Ansvarlig for CRM avdelingen, med ansvar for markedsstrategi og lojalitetsprogrammer for å hindre kundefrafall. Personalansvarlig for 7 personer.

 

CRM/Operations & Channel Marketing Programs Manager, Hewlett Packard (HP). Jan 2001 – Mai 2005

- HP (etter fusjon med Compaq): Markedsprogrammer til -og gjennom partnere, PR, events, kommunikasjon og lojalitetsprogrammer, sertifiseringsprogrammer, datavarehus, rapportering, CRM systemer og partnerportal.

- Compaq: CRM Manager før fusjonen, med ansvar for å utvikle kundesenteret (salgsstøtte, partnerstøtte og markedsstøtte), dialogprogrammer, kunde –og partnerportal, og for å implementere CRM verktøyet Siebel i Compaq Norge. Personalansvarlig for 10 personer.

 

Marketing Analyst, Industrial & Financial Systems (IFS). Mai 1999 - Jan 2001

Key Account Manager innen segmentet Varehandel, med ansvar for å selge IFS sine ERP systemer. Senere ansvarlig for markedsanalyse og segmentering innen segmentet Industri.

 

Key Account Manager, Santech Micro Group (SMG). Aug 1996 – Mai 1999

Key Account Manager for de største retailkjedene i Norge; Elkjøp, Expert og Telehuset. Personalansvarlig for 8 personer i utesalgsteamet.

 

UTDANNELSE

 

Handelshøyskolen BI

2008 – 2009: Master kurs i strategi, organisasjon og ledelse; «Ledelse, makt og mening»

 

Handelshøyskolen BI

1994 – 1996: Sivilmarkedsfører

 

Handelshøyskolen BI

1993 – 1994: Høyskolekandidatstudiet

 

Handelshøyskolen BI

1992 – 1993: Studiekurs i markedsføring

 

Handelshøyskolen BI

1991-1992: Bedriftsøkonomstudiet

 

KONTAKTINFORMASJON

 

Tiurfaret 43, 1388 Borgen

 

olathjomoe@gmail.com

 

Tel: (+47) 95 96 04 93

OM OLA

 

Ola Thjømøe er en erfaren markedsfører, med gode resultater fra å lede team til suksess, både innen salg og markedsføring. Jeg er både en analytisk og kreativ, med beina godt plantet i den digitale hverdagen. Jeg er god til å få forretningsprosesser og teknologi til å spille sammen, og på å kombinere tradisjonell - og digtial markedsføring, i jakten på å øke salget.

Copyright @ All Rights Reserved