Blog

Blog

Praktiske erfaringer innen digital markedsføring

Tilbake til fremtiden? 2005 vs 2016

06. juni 2016

Jeg har brukt internett lenge nok, til at jeg begynner å må forholde meg til hva jeg har uttalt meg om før. I dette tilfellet dukket det opp et intervju med undertegnede gjort i regi av Nordma (Norsk Direktemarkedføringsforening). Den gangen var jeg markedsjef for partnere hos HP Norge.

 

Heldigvis har jeg vært ganske konsistent i hva jeg mener. Jeg mener nå som da, at ROI er viktigst. Men, samtidig sliter mange fremdeles med å få ordentlig sving på markedsinnsatsen.. Det som kanskje er mest positivt, er at det nå er mye lettere å få tilgang til hva de som har lykkes virkelig har gjort, og at man deler mye mer enn før! Og jeg ser at jeg heldigvis har gått ned noen kilo siden 2005.

 

Intervju med Ola Thjømøe, 2005-style

 

Årets beste tips?

31. mai 2016

De fleste markedsførere jeg kjenner, søker å få maksimal ROI ut av innsatsen de gjør innen, innholdsmarkedsføring, sosiale media, web og e-postmarkedsføring. Men, mange sliter med å få virkemidlene til å spille skikkelig sammen. Men, så snubler man plutselig over noe som er til STOR hjelp.

Les mer om årets beste tips.

 

Keiserens nye klær?

24. mai 2016

Denne uka har jeg fått invitasjon til tre Content Marketing-seminarer, ett Inbound Marketing-seminar, og ett seminar i Digital Markedsføring. Alle er holdt av byråer som ønsker å selge meg produkter og tjenester som skal gi meg en helt fantastisk ROI. Bør jeg ta det på alvor?

Les mer om Inbound Marketing her

 

Ola Thjømøe

Er en 48 år gammel markedsfører bosatt i Asker utenfor Oslo. Jeg er utdannet Sivilmarkedsfører fra NMH/BI, og har jobbet med salg og markedsføring i 20 år. Jeg jobber på "kundesiden" av digital markedsføring, altså ikke hos et byrå eller konsulentselskap. Det betyr at jeg antagelig har de samme praktiske utfordringene som du har.

 

Kontakt meg